perjantai 30. tammikuuta 2015

Kesäkuntoon 20joskus

Oho
Multa on yleensä tullu se kolme kirjotusta/kk, mutta nyt on ollu niin meininki päällä, että en oo saanu aikaseks kirjottaa. Suurimpana syynä on se, et mul oli ihan kreisi stressi teakin ennakkotehtävien kanssa ja puskin niitä pari viikkoo sellasel onoff vauhdilla eteenpäin, etten ees ajatellu koko asiaa. Mut nyt, tammikuun viimeisenä, kirjotan et mikä on päälimmäisenä mielessä.

Kuten mä oonkin maininnu, yks syy siihen, miks haluun olla vuoden juomatta on terveellisempien elämäntapojen saavuttaminen. Mulla alkokin paino tippumaan aika nopeesti heti kun lopetin joka viikonloppuisen kaljan litkimisen, mut se on tuottanu päinvastasen ongelman kuin mitä luulis.

Mä en oo enää tyytyväinen siihen, miltä mä näytän.
Kesä 2010 & Kevät 2014


Mä oon elämäni aikana ollu aika sellanen jojopainoinen. Mul on ollu vaiheita, mis oon tosi laiha, sit taas ylipainonen, sit taas laiha sit taas normaalipainonen ja sit taas ylipainonen. Mä en oo koskaan laihduttanu tarkoituksen mukaisesti. Mul on paino noussu ja laskenu miten sattuu, riippuen ihan mun elämäntilanteesta ja päivärytmistä. Se, mikä on tehny musta muihin jojopainottelijoihin verrattuna erilaisen on se, että mä oon aino ollu tyytyväinen itteeni just sen näkösenä ku oon. Mä oon pystyny kattoo peiliin päivittäin ja sanomaan, et hitto mä näytän hyvältä.


Syksy 2006 & Kesä 2008


Poikkeus vahvistaa säännön.

Yks päivä seisoin peilin edessä ja katoin itteeni tosi tarkasti. Sama naama, mut eri vartalo.


Kevät 2009 & Kevät 2012

Sillonku mulla kerty kalja tasasesti pitkin vartaloa, kaikki oli niin sanotusti kiinteetä läskiä. Olihan mulla kaljavatsa ja vaatteet kokoa L, mut mistään ei saanu kiinni, vaan paikat oli kovia, vaikka kuinka koitti napata. Se näytti yllättävän hyvältä vaatteet päällä, koska ylimääräsiä vatsamakkaroita ei esimerkiks tullu. Mä olin tasasen pyöree. Olin tasapaksu ja tyytväinen siihen miltä näytin.
Nyt kaikki on löysää.
Tavara roikkuu ja siitä saa kiinni. Must on tullu muodoton. Ja mä en pidä siitä.

Mitkään mun naiselliset muodot ei enää millään tavalla korostu. Koko se möhkäle mikä tuijotti peilistä takasin oli mulle vieras ja pelottava. Mä oon jossain kummallisessa välivaiheessa huomattavan ylipainon ja normaalipainon välissä ja se ahdistaa.


Syksy 2008 & Syksy 2011


Ja siks mä oon päättänyt, et nyt riittää. Mä en aio odottaa, et tää kaikki asettuu itsestään.
Jos mä teen tän, mä teen tän sit kunnolla.
Helmikuussa alkaa taas uus elämänvaihe.


Kesä 2010 & Kevät 2014

Siihen asti, et mä oon taas tyytyväinen siihen naiseen joka mua peilistä tuijottaa, mä syön terveellisemmin. Liikun enemmän. Pidän itestäni huolta.
Koska mä oon tällä hetkellä henkisesti niin hyvässä jamassa, mä haluun saada mun fyysisen olemuksen vastaamaan mun sisäistä hyvää oloa.

Syksy 2010 & Kevät 2013



Ja kuten eräs viisas ihminen mulle viime vuoden puolella sanoi:

"Sä olet yksi nopeaälyisimmistä, hauskimmista ja nokkelimmista ihmisistä jonka mä olen koskaan tavannut. Ja heti, kun sä saat sun fysiikan samalle viivalle sun mielen kanssa, sä olet pysäyttämätön." 

Nykyhetki, kevät Talvi 2015. Mä valitsin nää vaatteet tähän nyt ihan siitä syystä, et ne on just tällä hetkellä mulle täsmälleen oikeen kokoset ja parhaimmat vertailuun, et mitä mun elimistölle käy vai käykö. 

1 kommentti: